Followers

Monday, October 4, 2010

Aku Penat ll Lite Trail Yang S.E.N.G.A.L.

Fuhhhh…Seminggu yang amat memenatkan……..Dalam masa seminggu nie..corak idup aku lari daripada kebiasaan! Haha…Paling Ketara.!Aku tak cukup tdo….nie smua berpunca dari Kaki Jalan (KJ) & Janggel…Punca bermulanya segala kecelaruan hidup…hahahaha…ditambah dengan Geng – Geng racun perosak yang lain ..Bertambah haru la jawabnye..!

Setelah Pulang bercuti dari berjimba di Pulau Pangkor 26 hb 9 yang lepas..Ku sangkakan hidupaku akan kembali Normal seperti sediakala..Tapi nmpknye Harapan tinggal Harapan…kawan – kawan wat tak perasan je kewujudan aku kat FB tu…mgkn aku dah tak penting …Takpe la..aku PASRAH…hari isnin & selasa berlalu dengan amat perlahan..! mungkin Mood bercuti masih terasa..kawan2 pun dah takde….( Redho Gile)

Hari Rabu

Hari rabu muncul tiba..! KJ & Janggel yang sedang bermesyuarat di Sepang telah menghantar Msg – msg racun mengajak aku Mengasah bakat di Alamanda…….! OH tidak…aku terjerat! Haha..kebiasaannya aku malas nak lepak – lepak di hari2 bekerja keesokan harinya…! Takut kepenatan dan kemalasan mau pergi kekerjaan esok!..tp memikirkan KJ hanya berada disini kadang – kala setelah berpindah ke Ipoh..aku sebagai tuan rumah mau memberi layanan yang baek setelah die memberi layanan yang baek ketika aku berkunjung ke Ipoh minggu yang sudah! Buat baik dibalas baek..Hidup niekan kene ade Give & Take…Perjumpaan di Jadual pada Pkl 9 di Superstar Alamanda..setelah 2 jam Menyumbangkan suara tak puas plak berborak! Nak balik pun rase macam tak puas lagi lepak …Janggel ajak aku lepak (ke aku yang ajak ek?) kat Hotel yang diorg stay tuk bermesyuarat tu di Empress Salak Tinggi yang sungguh Impress! Haha..rakan se roommate nye tak hadir tuk mesyuarat itu!..mule2 macam berat ati mau pergi! Besokkan kerja…bile mau pulang ?..Tp disebabkan mahu melihat ke Impressan Hotel tu!...aku pun tido La kat sna…Berlagak pelancong di tempat sendiri..padahal Hotel tu dekat je dengan umah aku..15 minit jer…Layan..Pkl 5 pagi aku gerak balik Umah siap2 mau pergi kerja! Taubat aku ngantok (T.A.N)…




Hari Khamis

Dalam keadaan office yang suram..menambahkan lagi kemengantukan yang melanda diri …satu lagi msg diterima dari KJ & Janggel mengajak aku belajar LITE TRAIL (Kaedah penangkapan gambar pada waktu malam) di KLCC….Alamak…satu lagi program yang aku tak dapat nak elak! Dah lame aku nak belajar wat Lite Trail nie…disebabkan ade yang sudi mengajar..aku pun pergi la…dah la Kamera tak bawak…belajar menggunakan Ihsan kamera kwn la jawabnye! Haha…setelah semuanya dirancang dengan baek oleh mereka…abis jer waktu bekerja 5.15 aku terus cabut naek Putra ke KLCC..jumpe mereka kat sana…petang tu Janggel mengajar cara2 mau menggunakan Shutter Speed yang betul tuk merakam gambar pergerakan air sambil menunggu seorang Lagi kawan mereka sampai……….Adoi…hegeh2 betul…lama gile tunggu! Dorang ckp tgg MASTUR(nama rahsia tuk mengelakkan aku cam siapa pemilik diri yang sebenar)! Hahaha….seorang yg aku taknak jumpe ….! (musuh sekutukan di FB)..tp disebabkan mood tgh elok..ske hati la korg mau bwk siapapun..aku ok ja…

Disebabkan jalan JEM gile kentang….AYU MASTURA (AM) (nama sebenar) telah mendecidekan tuk mengambil kitorg kat NZ dan chalo ke kampong Baru tuk Santapan berbuka puasa mereka (Alhamdulillah!) Pas makan...AM mengajak kitorg pergi McD Ampang Park sebab mau berurusan dgn pembeli kemera milik beliau!..Pastu kitorg Chalo ke Taman Tasik Titiwangsa tu belajar Nite trail & BULB yang diajar oleh AM....Best gak die nie..sempoi!...Terima kasih ajar!..nnt lepak lagi yer...Ehem2! hehehe....Gambar2 kat bawah nie hasil tembakan kami..tak berape mau jadi sebab baru belajor!


Hari Jumaat


Sepas penat dua hari berturut2 berjimba2...igtkan dah abis.....CISS! sambung lagi....disebabkan sesi pembelajaran Lite trail smalam tak mencukupi masa............sebab dah lewat dan perlu bekerja keesokan harinya...diorg ajak Outing skali lagi ......disebabkan esok cuti!..aku ON ja! maklumla...aku nie kan pantang Di Ajak...terima kasih la di atas Sponsor2 yang diberikan oleh Ncik Janggel kepada hamba! terima kasih yer..jangan risau idup nie ade Give & Take.. Plan yang dibuat adalah mahu melihat ke cantikan Kuala Lumpur Di Look Out Point Kuala Lumpur! pkl 9.30 gerak kesana selepas mengambil KJ di rumah...Satu lagi masalah....SESAT! hahahaha..adoi......pukul 11.30 baru smpi sane.......Driver pun dah naek Give Up..haha....tp disebabkan kami yg COOL! gaya2 amazing race pun dilakukan! jumpe org je tanye...huhu! misi berjaya..sampai Jugak Kesana...

First Time aku gi sana.....Amat menarik! Ramai Gile orang.........Tak byk Gambar yang aku dpt Publishkan..sbb smua gambar kat member aku Si KJ...tengok je la mane yg ade yer....Susah rupenye amik gambar malam nie.....! kene wat kelas lagi nie....Pkl 1 baru sampai umah Janggel! Fuhh..terus tido...............Dah lah esok ade Redah Kasi Pecah! ayyyoooooooooooooooooooo! SENGAL satu badan dibuatnye....


Tunjuk ajarku SIFoo0oo! Next time kite blajar lagi.............Import lagi mane2 cikgu yang sudi mengajor...hehehe!

HIDUP INI KENA ADE GIVE & TAKE

4 comments:

Ren said...

Aku penat giler layan ko hahaha
tapi puas.

Hang Dhamin said...

bahasa jiwa bangsa ko tu boleh disalah tafsirkan! hahaha..sengal!.............ko ske kan lepak dgn aku! bleh bersedekah.....hahah

masMZ KaKiJaLaN said...

tapi puas??? tolong jangan disambung dengan ayat seterusnya

Hang Dhamin said...

hahahah..itu la....sik baek ang paham...hahahha