Followers

Monday, April 21, 2014

Royal Belum Outdoor Adventure With Travel Bloggers PART 2

Sambung dari SINI

Ok selesai melihat Refflesia. moh kite ramai2 masuk houseboat balik ! next destinasi adalah Kampung Aman Damai Orang Asli Jahai. tapi sebelum tu moh kite minum petang dulu sambil di sapa angin sepoi2 bahasa.
 
perjalanan terasa lama jugak lah. sejam mungkin dari tempat refflesia td. excited jugak untuk aktiviti yang ini sebab sebahagian dari warga boat ada membawa ole2 dan jajan untuk dikongsikan bersama warga2 penduduk disini. ada yang bawak baju. buku. makanan. sekali tengok dah macam YB melawat kawasan. 

Ok dah Nampak kawasan perkampungan orang asli. unik sebab ianya berbentuk pulau. dikelilingi air dan kawasannya kecik jer. diorg pun ade pulau sendiri . ko ade?
 
 
 
Pae membuat percubaan posing menggoda kot2 ada abg Asli Pop yang tergoda ! chayok pae.

 

 
kawasan persekitaran yang cukup bersih dan dijaga dengan baek !  sesuai kalau byya nak membina keluarga disini. hahaha byya jugak yg kene ! kakak chantek takut pacat !

 
 
OK YB Aqilah nak melawat kawasan.
 



 
Ok masa untuk tangkap gambar dengan orang asli Jahai ! hahahah. eh silap !
 

Ok ini baru betul ! senyuman manis seikhlas hati. I love you too bak kata diorg. tah siape lah yang ajar tu.

 

Nampak tak kawasan ni macam dalam pulau kan.
 
 

 
Ok ni antara calon2 YB yang korang boleh VOTE : sapa yang baca blog ni jom participate  
( tulis kat komen sapa yang nmpk mcm ada masa depan nak membangunkan kawasan nie haha)

YB Tansree COCO.
Aku Janji : kalau saya menang kawasan ini. saya akan bina Belumlion (Pavilion punye kembar)  di sebeleh kiri dan BelumCC (ganti KLCC) di sebelah kanan .
KDT JANGGEL
 
YB Doctor Shahrul.

Aku Janji : Kalau saya menang. korang semua boleh dapat discount buat pembedahan muka ala Korea hidung mancung dagu sharp kedepan ! Confirm Pae nak stay sini. Ringgaling galing. haha 
KDT JANGGEL
 
YB Hang Dhamin (aku bkn orang melaka ...lahabau)
 
Aku Janji : Kalau saya menang....errrrrr ! Jom saya belanja satay ! hahaha.

kagum tengok kehidupan diorang tanpa TV dan line internet. diorang dah biasa so tak ralat sangat semua tu tak ada. kalau kitrg baru 2 hari xde internet dah mcm apa je aku tgk dok tenung phone tu mengharap line 3G keluar. haaha
 
Selesai disini kami berangkat ke Chalet SG. Tiang dimana kawasan ini menempatkan chalet untuk penginapan kami.
 
tapi tempat disana adalah limited. kebiasaannya mereka akan lebih utamakan kepada yang berkeluarga dan perempuan. lelaki tido atas house boat jer. Tapi aku ok je sbb memang dah set minda tido atas house boat. siap beli sleepingbag kat Jusco DEMI untuk trip nie. 
 
 Tapi disebabkan terdapat masalah generator. maka semua penumpang tido atas houseboat je sbb bilik tak boleh beroperasi. kipas . lampu semua tak boleh pasang . so moh la berjemaah tido dlm houseboat. perempuan atas. lelaki bawah.
 
tp smua orang Ok je aku tengok takda yang merungut. sempoi lah semua. kalau tak pening aku nak dengar orang asyik complain jer. atas houseboat tu pun menyediakan dua bilik. so yg perlukan bilik bg je lah. bilik air pun ada kat dalam houseboat tu. dont worry.
 







antara aktiviti yang boleh dibuat di sg tiang ni ialah mandi tasik ! berani tak? aku selalu dok terbayang bukan2 (malas nak mention nnt terbayang) ada dalam tasik tu . dah set sebelum sampai situ memang tak nak mandi TETAPI  bile semua ambik lifejacket . ak pun ambik ! hahaha. so marilah kite beramai2 terjun kedalam tasik itu.

TQ Zaraa ambikkan gamba !
 


Cube ko bayangkan ada bende samar2 kat kaki aku tapi tak tau bende ape lepas tengok gamba ni. berani x nak mandi? muahahah




Dalam berani tak berani sampai ke maghrib jugak la mandi nya. Syok abis.


Aktiviti malam best ! ade BBQ . siap ada kambing. memang tambah tak beringat. diet tak diet.dua pinggan jugak la makannya. tp ada yang tambah lebih dua kali. sape tu? haha

Tapi mmg puji la makanan kat houseboat nie mmg best. kalau tak best aku suh mak na join kitrg skali mintak tolong masakkan. ok na? deal? sbb kalau harap Na aku tgk die tukang tambah je. eh terbocor rahsia.


KDT Afif
Aktiviti malam sebelum tido kami ada Photo Discussion bersama sifu photographer kita en Hilmi. gigil jugak la masing2 bile suruh tunjuk hasil gamab masing2 . sblm ni dok rasa gamba masing2 dah ohsem sgt kan haha. tp masing2 beranikan diri tunjuk gamba masing2 untuk sesi pembelajaran. guwa kagum . tapi gamba diorg mmg ohsem2 cuma bile nak mintak kritik tu cuak la masing2 hehe. termasuk la aku.

Ade jugak yang memancing ! ade juga hasilnya untuk lauk besok pagi.

Ok Time to sleep. jom jadi beluncas ! tak rugi aku beli sleeping bag kat jusco rm 50 je. selesa dan just nice untuk mimpi sampai pukul 8 pagi !

 


KDT Afif

Tinggal satu lagi entry ! kisah mandi air terjun dan sapa teringin nak tengok bloggers2 tersohor nie lompat tasik ! tunggu !


Till then..........Bubye.

 

13 comments:

DJ said...

part terjun tasik dan bbq tu menggoda2 jiwa raga....hahaha tp pikir ada pacat nanti, terus hilang godaan!hahaha

tp bayangan kat kaki ko tu ape eh?naga ke?naga bukan kat tasik cini ke?belum ada binatang apa?hehehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum, ohh saudara afif pun ada sekali. bestnya. jeles sheila tengok...

Time Traveller said...

Waaa.. seronok nyer anda sekelian.. nasib baik tak ada YB ampang naik kat situ hahahaa :P

Gambar last tu sebenarnya focus sleeping beg merah tu hahahaaa .. :P

Ren said...

Nasib baik ada gambar aku lompat dalam tasik ..

kakitravelkhairuddin.blogspot.com said...

Pakej ini siap dengan tukang masaknya sekali? Tak ada gambar Rafflesia kah? Yang sesuai jadi YB adalah YB satay....hihi..

PaE said...

uhuk2 terbatuk aku tgok gambar aku y sgt gedik menggoda tu... bile plak kejadian..pengsan.. bak kate shahrul semua y atas house boat ade camera.. awas!!!

PaE said...

oh lupe nk vote.. aku vote tansree.. hidup tansree coco !!! huhu

Anash said...

huk..huk...
(ada org nyebut nama plak?)cc pae

oh terima kasih atas voting itu..jgn kuatir..akan didirikan banyak mall di kampung aman damai...bole beli jajan bebanyak...kuikui..

ok..akak termalu di sini..byk sangat muka akak bersepah ....

lajunyer updet!!! tahniah!!(terus masukan undi dalam tong undi calun wakil rakyat) idup satay!

Biqque said...

Okayyyyy tetiba terbayang ikan toman sebesar keta dlm tasik tu! Hahaha...

Bibie Karim said...

Memang xrugi ko beli sleeping bag kat Jusco tu. Boleh buat ootd night version.

Enjoyed gila tengok korang. Nengok kampung org asli tu, teringat aku cerita Duyung.

shah_rule said...

kalau saya menang, saya akan bina kilang mamee di pulau kg aman damai.. hari2 bdak2 tu bole makan mammee.. haha

anak2 jihai tuh yang depan sekali ade gaya tyra banks tau.. ko ade? haha

Hang Dhamin said...

DJ : haha kau cuma suh bayangkan.. bkn betui ade kat kaki aku tu. kalau ade confirm aku trauma haha

Sheila : aah afif pun ade. femes betui die nie haha

TT : hahaha tQ teman aku tido malam2 (ayat konspirasi)

Ren : harus la ade wajib

Khai : kata dah baca entry sblm nie dua kali. takkan x nmpk kot haha

Pae : kan....setiap langkah kene berjaga2. skali buat perangai pelik. mmg masuk blog la

Kak anash : x suka ker muke banyak. ok pasni saya blur kan. hahah

Biqque : itu la yg aku cuba sampai kan. seram

Bibie : ade gak ootd time tido erk. style abis haha . cerita duyung apek tu ker

Shahrul : hahaha yg blakang beria senyum. yg depan kelat seribu bahasa. tp pose maut

Unknown said...

Haih makanan malam tu memang inzal la ditambah lagi kalau sambil makan ada gosip2 hangit..

Hello encik! aku ni tak tunjuk skill je nk masak2 tu..segan katanya, lagi pn tak baik riak..hohohoho

Kesian ikan toman yg dtg dekat ngn kaki ko tu, mesti ikan tu yg kena pancing dek Afif malam tu hahahaha..kan dh jadi lauk!