Followers

Wednesday, August 17, 2011

Beza 17 ogos 2010 VS 17 Ogos 2011

Kisah 1 TAHUN DAHULU


............Flashback mode...bertukar....(briiiiinggg) 17 Ogos 2010.

Sape suke pergi interview angkat Tangan !!!! hahaha....adus ! aku paling benci pergi interview ..keje nak tp pergi interview malas ! kadang sampai satu tahap ckp dlm hati knape la bapak aku takde syarikat sendiri ! hahaha..bagi kat aku jer !
Sebenarnye aku tak ingat pun tarikh aku di interview nie...But someone  remind me about that =) (adoi betui ke ayat BI aku nie ? haha...paling fobia interview BI..maklumla lahir kat Arab..mane reti speaking).

Tarikh nie la aku dan rakan2 di interview jawatan Tetap di SSM selepas 2 bln lebih aku menjadi sambilan. rezeki kami murah.Ade sambilan kene tunggu Bertahun2 untuk dipanggil Interview. Tapi kami 2 bln keje je dah panggil ! Kitorg hebat kot ..hahahha (riak dibulan puasa ! haish )

Sambilan dekat level aku ade 2 org...aku n Shakila (cantek wooo) ..bangge dpt keje dgn org cantek ! hahahaha....tp aku kene interview pagi..die petang! adus..bertmabah cuak la aku! mcm biase la hafal macam2..visi la..misi la....

Batch pagi yg kene interview same dengan aku ll Mior ll aimi ll fath ll Reen ll Rura ...dan sape tah lagi..aku tak igt ! sheryn n yus pun ade kot ! smua dok pakat hafal mcm2 kat ruang menunggu....makin lame tgg makin cuak! tetibe diorg suruh hafal nama PM la..rukun negara la..rukun islam...rukun iman dan segala isu semase ! adoi ....ligat otak aku n reen(bdk yg duk sblh aku) cube mengingat! hahhaha..tp bile masuk tanya bende laenbyk! suah plak tu..adus..suruh huraikan mcm2! aku dengan yakinnye menembak! beng-beng !

Antara soalan yg aku igt !

1.Beza yang berbahagia n berhormat?( korg tau?..haha..aku x tau..x minat...hahaha)
2.Macam mana nak memotivasikan pekerje dr segi islam ? ( die ckp aku skolah agama mesti tau...terkene aku lagi!)
3.Mcm2 lah die tanye.tp soalan akhir paling mencabar !Jeng3

Kalau awak kene hantar pergi TAWAU sanggupkah ? (sambil ketige2 penginterview merenung tajam kat aku) nak test konfiden la tu...haha....dengan yakinya aku jawab ! SANGGUP TUAN...Pergh yakin gile! ce try anto..ade yg buat rayuan nie..haha


Pas dah kene interview lega giler ......................kuar dr bilik interview senyum lebor! maklumla org kedua...ade rmi lagi tgh cuak kat luar! keluar bilik terus share tu ape die tanye..haha.bantu kwn2..biar smua dpt & x cuak sgt! Alhamdullialh Batch pagi smua dapat ! terima kasih yaAllah =)

Induksi pun dah lepas ! bile ingt balik semuanya berlaku dalam sekelip mata . stahun yang lepas aku tak pernah terfikir pun aku akan jadi Org seperti ini pada tahun ini (gile sastera ayat). Smuanya telah dirancang untuk kite.

Kepada kawan2 yang belum ade rezeki tu beersabarlah ..Allah dah merancang yang terbaek untuk kite (ayat budak skolah agama)

SENYUM SLALU  & RAJIN - RAJIN LAH BEKERJA......(pengsaaaaan !)

Nie la sebahagian petikan yang mengingatkan aku pasal hal nie ! hahahah..Kdt tu Aimi =)

Hahahhahah..aku time hari diinterview.....poyo ber Blazzer bagai! time nie aku rase aku ensem...tp bile dah stahun..mak ai buruk gile ! baju belang..tie belang! hahahaha...

Nie la Shakila budak level 30 yang same 2 berjuang masa nak dapat keje kat SSM dulu. Tp skang aku kat HQ die kat Seremban =) Dulu die je la kwn aku teman aku makan ! hahaha..Thanks frend


SELESAI SUDAH FLASHBACK............Rezeki Bulan Ramadhan memang banyak..Sama2 lah kite mencarinye =) Diinterview pada bulan ramadhan memang best ! Tak pikir pasal makan..pikir pasal interview jer...hahaha..

Back to 2011...Kembali ke Alam Nyata ..Aku lebih Gembira sekarang ALHAMDULILLAH





4 comments:

Ultra Cikebum said...

seremban ye.. ok.. kena google opis seremban kat mana ni.. hehehe...

Hang Dhamin said...

oooooo...jgn lupe yer....bini ang follower blog aku skang! hahahhaha

Ren said...

Haipppp abu! Nak aku repot ker? hahahaa lalala tompang lalu...

Hang Dhamin said...

hahhaa..dah kantoi pun! hahahhaa